Digitaal Loket

Uitleg Mijn Loket

Mijn pagina

Mijn loket is uw persoonlijke gedeelte van het digitale loket. Voor toegang tot 'mijn loket' logt u in met DigiD. DigiD (spreek uit: ‘Die-gie-dee’) staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan vaststellen. Indien u nog geen DigiD heeft kunt u deze aanvragen op www.digid.nl. Hieronder leest u voorbeelden van de zaken die u in Mijn loket kunt regelen.

Persoonlijke gegevens

Als inwoner van de gemeente Velsen staat u in de Gemeentelijke Basisadministratie geregistreerd. Vanuit het gegevensmagazijn worden deze gegevens gebruikt in het Digitaal Loket. Contactgegevens zoals e-mail en telefoon kunt u zelf invullen of wijzigen. Zijn er andere gegevens die moeten worden aangepast? Neem dan contact op met Burgerzaken.

Lopende zaken

In 'lopende zaken' staan uw zaken die u bij de gemeente digitaal met DigiD heeft aangevraagd. In de toekomst kunt u hier ook de status van uw lopende zaak volgen.

Actuele Contacten

In de toekomst kunt u hier ook uw actuele contacten inzien.

DigiD

Inloggen

Via DigiD

Bij Gemeente Velsen kunt u inloggen met uw DigiD. Voortaan kunt u met DigiD naar steeds meer overheidsinstellingen op internet. DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan vaststellen. Indien u nog geen DigiD heeft, dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl.

DigiD Inloggen "Mijn loket"